استیل دی

استیل دی

فروش انواع استیل- فولاد آلیاژی -– فولادنسوز- فولاد دریایی-فولاد ساختمانی- مقاطع فولادی
استیل دی

استیل دی

فروش انواع استیل- فولاد آلیاژی -– فولادنسوز- فولاد دریایی-فولاد ساختمانی- مقاطع فولادی

خواص کششی 2542-اثر زمان عملیات زیر صفر عمیق روی ریزساختار

خواص کششی 2542

خواص کششی 2542- اثر زمان عملیات زیر صفر عمیق روی ریزساختار

اثر زمان عملیات زیر صفر عمیق روی ریزساختار و خواص کششی فولاد ابزار 1.2542

برای افزایش کارآیی فولاد ابزار، دو گروه از خواص شامل سختی بالا اهمیت دارد. سختی ا چقرمگی در تقابل است. با استفاده از عملیات زیر صفر عمیق می توان برای افزایش همزمان سختی، استحکام و چقرمگی اقدام نمود. به همین منظور از 12 دسته نمونه فولاد ابزار 1.2542. 9 دسته به مدت 24، 36 و 48 ساعت در دمای 196-درجه سانتیگراد قرار گرفت. و سپس به مدت 3،2،1 ساعت در دمای 200 درجه سانتیگراد برگشت گردیدند.

و 3 دسته دیگر به عنوان نمونه استاندارد (شاهد) مد نظر قرار گرفت. در نهایت برای 12 دسته نمونه، عملیات زیر صفر عمیق مجددا تکرار شد. نتیجه آنکه برای نمونه ای که 36 ساعت در دمای 196- درجه سانتیگراد. و 1 ساعت در دمای 200 درجه سانتیگراد برگشت شده بود. (نمونه 361) به طور همزمان سختی 8/5 درصد، استحکام کششی 26/4 درصد، استحکام تسلیم 23/4 درصد و چقرمگی کششی 13/8 درصد. نسبت به نمونه استاندارد افزایش یافت.

خواص مطلوب برای افزایش کارآیی فولادهای ابزار شامل سختی، استحکام و مقاومت سایشی بالا و مقاومت ضربه ای بالا بطور همزمان می باشد. توانایی یک فلز برای برآوردن نیازهای فوق با خواص فیزیکی و مکانیکی آن تعیین می شود. خواص فیزیکی و مکانیکی فلز، وابستگی زیادی به ریزساختار آن دارد.

اغلب فولادهای ابزار نسبتاً دارای کربن زیاد می باشند. لذا عملیات حرارتی سختکاری و برگشت آنها منجر به تشکیل آستنیت باقیمانده در ریزساختار آن می شود. طی کار کرد قطعه بر اثر تنشهای مکانیکی وارده، آستنیت باقیمانده به مارتنزیت، استحاله می یابد. استحاله آستنیت باقیمانده به مارتنزیت تقریباً با 4 درصد افزایش حجم همراه می باشد. بر اثر این انبساط (به مقدار ناچیزی) ابعاد تغییر می کند. علاوه بر آن، انبساط در زمینه سبب اعوجاج و عیوب شده. که نهایتاً منجر به تشکیل ترک و نهایتاً کاهش عمر مفید مفید فولاد ابزار می گردد.

استیل دی (Steel day)

با سالها تجربه در زمیه عرضه و توزیع انواع استیل بگیر و استیل نگیر. و همچنین انواع فولادهای نسوز و فولادهای دریایی و ساختمانی توانسته است رضایت مشتریان خویش را فراهم نماید. زیرا کارشناسان مجرب استیل دی آماده اند تا در زمینه مشاوره و ارائه دادن بهترین پیشنهادات خرید محصول به مشتریان عزیز خدمات رسانی نمایند.
صنعتگر محترم و گرامی از اینکه استیل دی را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.
تمام محصولات استیل دی بر حسب نوع کالا دارای گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر داخلی و خارجی می باشند.

ارتباط با ما:

09922704358

02166396590

واتس آپ: 09922704358

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

pinterest پینترست

ایمیل: steelday.foolad@gmail.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد